Poradnik dla nowego działkowca

Poniżej zamieszczamy link do artykułu na stronie PZD, który wyjaśnia jak rozpocząć swoją przygodę z działką w ROD. W zakładce linki znajdziesz odnośniki do najważniejszych aktów prawnych regulujących „życie” na działkach oraz odnośniki do wzorów dokumentów jakie należy wypełnić przed wizytą w zarządzie ROD w celu ustanowienia prawa do dzierżawy działki. Pamiętaj, musisz sam o to zadbać, ponieważ jeśli nie dopełnisz obowiązku zgłoszenia nabycia praw do działki, pomimo zakupu od poprzednika nasadzeń oraz budynków nie będziesz miał prawa do dzierżawy ponieważ Zarząd ROD musi podjąć uchwałę o zatwierdzeniu prawa do działki. W uzasadnionych przypadkach może tego prawa odmówić.

Jak zostać działkowcem

Przed wizytą i złożeniem dokumentów w Zarządzie ROD należy wypełnić następujące dokumenty

  1. Umowa przeniesienia praw do działki z potwierdzonymi przez notariusza podpisami
  2. Wniosek o zatwierdzenie praw do działki
  3. Deklaracja członkowska nowego działkowca.
  4. Potwierdzenie wniesienia podwyższonej opłaty za pierwszy rok użytkowania oraz za infrastrukturę. Opłatę należy wnieść na konto: 21 9162 0000 2001 0000 0488 0001  Bank Spółdzielczy Rzeszów, ul. Lisa Kuli 16. Tytuł przelewu: Podwyższona opłata za I rok użytkowania + infrastruktura. Zgodnie z wytycznymi PZD oraz Uchwałą nr. 7/2024 z dnia 23.01.2024:

I) wysokość opłaty dla osób spokrewnionych wynosi: 300.00 zł

II) wysokość opłaty dla osób niespokrewnionych: 700.00 zł

OBOWIĄZUJĄCE ZASADY WPIĘCIA W SIEĆ ENERGETYCZNĄ OGRODU JAK I PRZY WYMIANIE STAREGO LUB USZKODZONEGO ŁĄCZA

W przypadku chęci podpięcia się działkowca do sieci energetycznej Ogrodu lub wymiany głównego zasilania parceli działkowej bezwzględnie należy :

  1. Złożyć wniosek w biurze Zarządu o zgodę na wymianę łącza głównego parceli lub wpięcie w sieć energetyczną Ogrodu.
  2. Do wniosku dołączyć : szkic sytuacyjny działki wraz z trasa przebiegu przyszłego łącza , rodzaj i przekrój zastosowanego przewodu , głębokości wykopu , rodzaj zabezpieczenia, nr. licznika.
  3. Po otrzymaniu zgody Zarządu, działkowiec we własnym zakresie zleca prace dowolnemu elektrykowi z ważnymi uprawnieniami SEP
  4. Zakończenie prac należy zgłosić do biura Zarządu w celu weryfikacji poprawności wykonania podłączenia, zaplombowania licznika oraz zaktualizowania danych danej parceli działkowej.
  5. Na częściach wspólnych jakimi są aleje, obowiązuje kategoryczny zakaz otwierania i ingerencji w skrzynki rozdzielcze !!!